a123

Krigsropet i salg på Fretex

Nå kan du kjøpe Krigsropet i Fretex-butikker over hele landet.

Krigsropet i salg på Fretex
Åshild Bergstø (t.h.) er opptatt av å ha et levende kasseområde, og mener Krigsropet passer perfekt på disken. Fretex-kunde Ida Bruheim (t.v.) synes også det er en god idé at bladet blir mer tilgjengelig. Foto: Britt Arnhøy

Butikkleder Åshild Bergstø i Fretex’ nyeste butikk i Universitetsgata i Oslo, er et eneste stort smil. Nå kan nemlig hun og alle Fretex-butikkene i landet tilby kundene Krigsropet, Frelsesarmeens ukesmagasin, i tillegg til alle små og store skatter de frister med fra før. Bladet står i et stativ på disken, og er dermed lett å få øye på. Det vekker nysgjerrighet hos mange som står ved kassa for å betale, og gjør det mulig å bli nærmere kjent med både innholdet og Frelsesarmeen. Åshild Bergstø er opptatt av å ha et levende kasseområde, og mener Krigsropet passer perfekt på disken.
– På denne måten kan kundene bli enda mer bevisst på Frelsesarmeens arbeid og sammenhengen mellom Fretex og Frelsesarmeen, sier hun. Fretex eies av Frelsesarmeen og er Norges største attføringsbedrift og bruktkjede.
– Og en andel av Fretex’ omsetning går til Frelsesarmeens øvrige sosiale arbeid. Nå blir det enda enklere å støtte opp om det gode arbeidet som gjøres, ivrer Bergstø.
Siden butikken i Universtitetsgata åpnet i november i fjor, har flere kunder spurt etter Krigsropet. Eller folk har kommet innom med ønske om å kjøpe bladet, men har måttet forlate lokalet tomhendt. Nå vitner et stort, rødt klistremerke på inngangsdøra om nye tider: «Her får du kjøpt krigsropet, Frelsesarmeens ukemagasin», står det, og butikklederen mener skiltet gir en flott helhet. Fretex-kunde Ida Bruheim kjenner ikke så godt til Krigsropet fra før, men synes det er en god idé at bladet nå blir mer tilgjengelig:
– Det minner oss på hva Fretex er fundert i, og det er kjempefint å få den kunnskapen enda mer ut til folk, sier hun.
Bent Udnesseter, butikkjedesjef for Fretex Norge AS, applauderer også det som skjer.
– Fretex er en del av Frelsesarmeen, så det er naturlig å selge Krigsropet. Men det i seg selv er ikke avgjørende. Bladet har høy kvalitet, med verdibaserte reportasjer med bredde, om tro og tvil, omsorg for hele mennesket, ofte om den som vil hjelpe og den som mottar hjelp. Mange av reportasjene synliggjør hva givere og Fretex-kundene er med på å skape, sier han.

britt.arnhoy(a)frelsesarmeen.no

 

Visste du at det også er mulig å abonnere på Krigsropet? Hvordan finner du ut her.