a123

Velsmakende julebaguett

Velsmakende julebaguett
Informasjonssjef Andrew Hannevik i Frelsesarmeen ble overrakt en sjekk på 500.000 kroner under et arrangement på Shell Fresh Kjellstad. Foto: Nils Henrik Sjo

Baguettsalget til Shell Fresh ga 500 000 kr til Frelsesarmeen.

 

- Dette er fantastisk og kommer godt med i arbeidet vårt, sa en meget glad informasjonssjef i Frelsesarmeen, Andrew Hannevik, da han fikk overrakt en sjekk på 500.000 kroner av Ida Fjell og Trude Marchmann-Jensen fra Shell Fresh.

 

Dette beløpet er resultatet av Fresh-kjedens julekampanje hvor 5 kroner av hver solgte baguettemeny var øremerket Frelsesarmeen.

- Det er ingen tvil om at vi har ferske og gode baguetter som frister, og i tillegg var det inspirerende at hver og en i Fresh kunne bidra til å støtte en god sak gjennom å selge dette produktet, forteller marketingsjef Trude Marchmann-Jensen.

 

Gi noe tilbake

- Etter å ha vært en betydelig aktør gjennom de siste syv årene fant vi ut at det var på tide å gi noe tilbake, og vi ønsket å gi et bidrag til noen av dem som kan trenge det mest. Vi så for oss en tydelig samarbeidspartner som var forenelig med våre verdier og som har høy tiltro hos folk flest, og da falt valget veldig fort på Frelsesarmeen, og som igjen ga oss en ekstra dimensjon på julekampanjen.

 

Positivt

- For oss har det vært et positivt samarbeid på alle måter, fremhever Andrew Hannevik. – Vi får mange henvendelser om ulike prosjekter, noe som selvfølgelig er hyggelig, men det er viktig for oss at vi er opptatt av de samme tingene. For Frelsesarmeen har det vært fint å se det brede engasjementet i Shell Fresh, og selvfølgelig setter vi stor pris på det betydelige bidraget vi har fått.

 

Gode ferieopplevelser

- Skal pengene øremerkes spesielle tiltak?

- Vi har mange ulike prosjekter, men har bestemt oss for at dette bidraget blant annet skal brukes til å gi opplevelser for barnefamilier med dårlig råd. Et stort antall barnefamilier i Norge har ikke mulighet for å være med på aktiviteter som andre tar som en selvfølge. Noen lar eksempelvis ikke barna dra i bursdager fordi de ikke har råd til gaver, og mange har aldri mulighet til å reise på en ferietur. Opplevelser som kan spre glede er derfor et viktig bidrag til mennesker som har det vanskelig, fremhever Hannevik.

- Noen av oss kan relativt fort havne i vanskelige situasjoner i løpet av livet. Det kan være samlivsbrudd eller arbeidsløshet som skaper økonomiske utfordringer for en periode. Da betyr det mye at man blir sett og at man får mulighet til å gi barna positive opplevelser.

Jeg kan love at vi skal forvalte pengene vi har fått fra Fresh på beste måte, og at de skal bidra til mye glede for mange, sier Andrew Hannevik.