a123

Satser på system

Frelsesarmeen tar nå grep for å styrke arbeidet med medlemmer, givere, abonnenter og frivillige.

Det har i flere år blitt definert et behov for bedre støtteverktøy både for sentrale og lokale enheter når det gjelder håndtering av medlemmer, givere, abonnenter og frivillige, inkludert statistikk over arbeidet. Det finnes i dag et antall ulike databaser og systemer til bruk for dette arbeidet, og tidligere forsøk på å samle det har ikke ført fram.

 

Skifter gir

– Vi skifter derfor nå gir på dette arbeidet, og inviterer til en anbudskonkurranse for såkalt CRM-system for hele Frelsesarmeen, forteller kommunikasjonssjef Geir Smith-Solevåg.

Satser på system
Kommunikasjonssjef Geir Smith-Solevåg


– Vi er en stor og mangfoldig organisasjon, og det var krevende å få på plass en løsning som både ivaretar behovet for kompleksitet i sentraliserte oppgaver og en enkel hverdag på grasrota. I våre dager forventer vi at vi kan ordne mye rett fra telefonen, nettbrettet eller laptopen.

 

Prioriterer prosjektleder

Lederrådet har derfor prioritert å tilsette en prosjektleder i 100 prosent over to år, og stillingen ligger i disse dager ute på Perleportalen og FINN.

– Vi oppfordrer selvsagt alle gode krefter til å dele denne med relevante personer i nettverket sitt, så vi får den rette personen på plass. Det er en nøkkelstilling for at dette arbeidet skal bli vellykket, forteller kommunikasjonssjefen.

 

LES (OG DEL) STILLINGSUTLYSNINGEN PÅ FINN

 

Enklere hverdag

Løsningen som skal anskaffes er et såkalt CRM-system, Customer Relations Management.

Alle organisasjoner av Frelsesarmeens type har en løsning for dette, og det handler om å finne hyllevaren i markedet som passer best til våre sammensatte behov. At det nye systemet skal medføre en enklere hverdag og hjelpe flest mulig av oss med tidstyver i arbeidshverdagen, blir grunnleggende kriterier, avslutter Geir.